16 October 2012

Intel Education for Future, Day 2 (Інтел Навчання для майбутнього, День 2)


The second day of our practice was started at 9.30. Though I had a good sleep and finally decided what topic to choose. Today we started to prepare documents on project for our portfolio. The first task was to look a list of questions and find out whether question could be main for project. My group done it quite not bad. We discussed with other groups why exactly this or another question could be main or couldn't be. The next task was to develop an example of didactic material on our topic.
I chose to create the test in Word. The test should be an example, so it consisted of 5 questions. I coped with it quickly. Then we created an example of a research task in Excel. I decided that the topic of the research task is "Count articulate mechanisms at home and outside". I created a table and drew two diagrams. At the end of the day we were all in a circle and everyone praised himself for today's work. I have a lot of homework, so I haven't free time at all today. :(

Другий день практики розпочався о 9.30. Я хоч виспався і остаточно вирішив яку тему обрати. Сьогодні ми почали готувати документи по проекту для свого портфоліо. Першим завданням було переглянути список питань і визначити чи може питання бути основним для проекту. Моя група справилась доволі непогано. Ми з іншими групами дискутували чому саме те чи інше питання може бути основним, чи не може ним бути. Наступним завданням було розробити приклад дидактичного матеріалу по своїй темі. Я обрав створення тесту у Word. Тест повинен бути зразком, так що він містив лиже 5 питань. Я справився швидко. Потім ми робили приклад дослідницького завдання у Excel. Я вирішив, що темою дослідницького завдання буде "Підрахунок кількості шарнірних механізмів удома та поза ним". Склав таблицю та оформив дві діаграми. У кінці дня ми усі стали у коло і кожен себе похвалив за те, що сьогодні зробив. Домашнього завдання задано багато, так що сьогодні взагалі вільного часу не буде. :(

No comments:

Post a Comment